Privacybeleid Stichting Mama en Ik
Inleiding
Stichting Mama en Ik (hierna “de stichting” of “wij”) hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In dit privacybeleid leggen we uit hoe wij omgaan met de gegevens die wij van u verzamelen, hoe wij deze beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot uw persoonsgegevens. Dit privacybeleid is van toepassing op onze website, diensten en activiteiten, en is bedoeld om transparant te zijn over onze omgang met uw gegevens.
1. Welke gegevens verzamelen wij?
Wij verzamelen verschillende soorten gegevens, afhankelijk van hoe u onze website en diensten gebruikt. Dit kunnen onder andere de volgende gegevens zijn:
- Persoonlijke gegevens: zoals uw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum, etc. wanneer u contact met ons opneemt of zich aanmeldt voor onze diensten.
- Gegevens van bezoekers van de website: zoals IP-adressen, browsertype, pagina’s die zijn bekeken, datum en tijd van uw bezoek, en andere technische gegevens die automatisch door de website worden verzameld.
- Gegevens van donateurs: als u een donatie doet, verzamelen wij uw betalingsgegevens, zoals bankrekeningnummer of creditcardgegevens, en gegevens die nodig zijn voor de verwerking van uw donatie.
- Gegevens met betrekking tot ons werk: bijvoorbeeld wanneer u deelneemt aan een evenement of programma, kunnen wij informatie verzamelen over uw deelname en ervaringen.
2. Hoe gebruiken wij uw gegevens?
Wij gebruiken de verzamelde gegevens voor de volgende doeleinden:
- Om onze diensten te leveren: zoals het verstrekken van informatie over onze activiteiten, het aanbieden van hulp aan alleenstaande ouders, of het verwerken van donaties.
- Communicatie: wij gebruiken uw gegevens om met u te communiceren, bijvoorbeeld om u op de hoogte te houden van onze projecten, nieuwsbrieven, evenementen of acties.
- Verbetering van onze diensten: uw gegevens helpen ons om de kwaliteit van onze diensten en de gebruikerservaring op de website te verbeteren.
- Wettelijke verplichtingen: soms moeten we gegevens verzamelen om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld voor belasting- of administratieve doeleinden.
3. Delen van gegevens
Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden als dit nodig is voor het uitvoeren van onze diensten of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Wij delen uw gegevens niet met commerciële partijen zonder uw toestemming, behalve indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst (bijvoorbeeld voor de verwerking van betalingen).
Met derde partijen waarmee wij gegevens delen (bijvoorbeeld betalingssysteemproviders, leveranciers van technische diensten, of samenwerkingspartners) sluiten wij overeenkomstige contracten af om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig worden behandeld en uitsluitend voor het afgesproken doel worden gebruikt.
4. Beveiliging van uw gegevens
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik of ongeautoriseerde toegang. Onze medewerkers en derden die toegang hebben tot uw gegevens, zijn verplicht deze vertrouwelijk te behandelen en zich te houden aan de geldende privacywetgeving.
5. Bewaartermijn van gegevens
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is voor de doelen waarvoor wij deze hebben verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk verplicht is. Bijvoorbeeld, gegevens over donaties worden doorgaans bewaard voor een periode van minimaal zeven jaar in verband met belastingverplichtingen.
6. Uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens
U heeft verschillende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
- Inzage: U heeft het recht om te weten welke persoonsgegevens wij van u hebben en om een kopie van deze gegevens op te vragen.
- Rectificatie: Als uw gegevens onjuist of onvolledig zijn, kunt u ons verzoeken deze te corrigeren.
- Verwijdering: In sommige gevallen kunt u verzoeken om uw gegevens te laten verwijderen.
- Beperking van verwerking: U kunt ons vragen de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken, bijvoorbeeld als u bezwaar maakt tegen de juistheid van uw gegevens.
- Bezwaar: U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens, voor zover de verwerking gebaseerd is op gerechtvaardigd belang.
- Overdraagbaarheid: In sommige gevallen kunt u verzoeken om uw gegevens in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat te ontvangen, zodat u deze naar een andere organisatie kunt overdragen.
Voor het uitoefenen van deze rechten kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan dit privacybeleid.
7. Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw apparaat worden opgeslagen wanneer u onze website bezoekt. Ze helpen ons om bijvoorbeeld uw voorkeuren te onthouden of om statistieken te verzamelen over het gebruik van de website. U kunt uw browserinstellingen aanpassen om cookies te weigeren of om een waarschuwing te ontvangen wanneer cookies worden geplaatst.
8. Wijzigingen in het privacybeleid
Wij kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken. Wij raden u aan regelmatig het privacybeleid te controleren om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen. Het date-stempel onderaan dit document geeft aan wanneer het laatste beleid is bijgewerkt.
9. Contactinformatie
Als u vragen heeft over dit privacybeleid of uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens wilt uitoefenen, kunt u contact met ons opnemen via:
Stichting Mama en Ik
E-mail: info@stichtingmamenik.nl
Telefoon: +31 85 13 00 931
Adres: Jade 236, 3316 LJ Dordrecht
Dit privacybeleid geeft de basisprincipes weer va